20070909

Tilen : Polonya'dan sesler

Beğendiğim amatör ruhlu çalışmaları paylaşmaya devam ediyorum haftalardır aklımda olan bir isimle: Tilen.

Tilen, last.fm dahilindeki bir forumda, kişisel çalışmalarını tanıtmaya çalışırken gözüme takılmıştı. Jazz-elektronika kategorisinde dikkat çekmeye çalışıyordu, hayırlısı diyip kayıtlarını indirdim, siz de gönül rahatlığıyla indirebilirsiniz last.fm sayfasından:) Last.fm profilinde Special Necessary Requirement başlığında toparlamış 9 adet kayıdını.

Müziği hakkında da 1-2 ufak izlenimimi aktarayım. Öncelikle stilini orjinal buldum, zaten öyle olmazsa burada sizlere önermem:p Bu 9 adet kayıt, genelde paralel şekilde işliyor, şarkılar da sabit bir yolda, ilginç resimler yakalamak üzerine diye bir tanımlama yapabilirim. Amatör birisi olmasına rağmen kullandığı bazı teknikleri çözebilmiş de değilim. Doğal seslerle yapay sesler arasında takılıp kalıyorsunuz. Kayıtlarda da ses seviyesi biraz düşük olmuş, basit bir compressor kullanmanız mümkünse müzik çalarınızda, kullanabilirsiniz, ya da sesi birazcık açıverin:)

Öncelikle önereceğim şarkıları Back To Black, Szczyrk, Respond To Light ve Interdite Aux Chiens olur. Tavsiyem baştan sona 9 kaydı dinlemeniz, sonrasında bu bahsettiğim şarkıları 2-3 kere daha dinlemeniz. Bence dinlediğinize sevineceksiniz ve yurtdışında tamamen amatör işler nasıl oluyormuş, müziğe nasıl yaklaşılıyormuş iyi bir fikir edinmiş olacaksınız.

Müziğini beğendiğimi ve bir şekilde müziğini yaymaya çalışacağımı iletmek üzere Tilen'le iletişime geçtiğimde kafama takılan bir soruyu daha sormuştum: Neden sadece last.fm'de yer alıyordu müzikleri? myspace sayfasını bulamamıştım, başka hiçbir yerde kendisine referans da görememiştim. Nedeni, kendini henüz müzikte yeni olarak görmesi ve Myspace'in kullanışlılığı hakkında soru işaretleri taşımasıymış. Bir konuda haklı bence, o da myspace'in oldukça kullanışsız olması:D Gereğinden fazla önemseniyor bence, kullanıcı profili ve tasarımı bu kadar kötüyken hem de.

Son olarak, sitemde artık bir web tracker yer aldığından dolayı, sitemi ziyaret edenlerin profilini çok daha rahat gözlemleyebilyorum. Oldukça hoşuma giden bilgiler edindim tracker sayesinde. ekşisözlük'ten siteme şu anda 2 referans bulunmakta, ilki Korhan Kaya hakkında yazdığım ön inceleme yazısına. Bu şekilde referanslanmış olmak sessizmelodi'nin pek de "sessiz" kalmayacağına olan inancımı arttırıyor. Bu fırsatla, blogumu beğenen, takip eden herkese:

Selamlar!

(Uzunca süre taslak halinde durmuş bu yazıya son halini verdiğim şu saatlerde, bir bilgi daha edindim, sessizmelodi'yi bağlayacak bir bilgi: Tosca, 17 Kasım'da Saklıkent'te olacakmış. 1-2 hafta içerisinde haberin kesinleşmesini merakla bekliyor olacağım, şimdilik resmi site g-stoned'dan ya da google'dan doğrulamak mümkün değil.)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Umarim bahsedilen 17 Kasim 2007 17 Kasim'dir:)) Ben de gitsem ne guzel olur:))