20080721

break'n'chill / @ locus solus

Kesin olarak bildiğim bir şey varsa, o da müzikle uğraşmadan duramadığım :) Ve bu uğraşı zaman geçtikçe farklı formlara bürünüyor. Yıllarca gitarla uğraştım, bu süreçte farklı tarzlar çerçevesinde dolandım, sonrasında bağımsızlığımı ilan ettim :) ve kendimi yeni müzikler dinlemeye adadım. Açıkçası yaklaşık 2 sene önce gerçekleşmiş bu ayrım, gelişim ve değişim sürecini inanılmaz şekilde hızlandırdı, aylar geçtikçe hem yenilikler arıyordum, hem de eskileri daha iyi anlamaya başlıyordum. Bu konuda söylenebilecek belki çok şey var, ama bu başlığın asıl amacı günümüze yaklaşmak: dinlediğim ve sevdiğim müzikleri başkalarıyla paylaşabilmek, ve bu arada müzikler yoluyla kimliğimi yeniden bulmak ve anlatmak. Locus Solus'un da yardımı ve katkılarıyla, artık şarkılar bambaşka anlamlar ve işlevler kazanmaya başladı: şarkılar artık bir akışın parçası, ve belki de çok yakın zamanda en temel enstrümanım! İşte bu yöndeki ilk ciddi adımım, yaz süresince devam ettireceğim program hakkındaki bilgiler:


Geçmişten beslenen, geleceği bugünden oluşturan derin sinematik downtempo müzikler.

Jazz ve hip-hop odağında, nu-jazz'dan bossa-nova'ya, acid-jazz'dan lo-fi'a, chillout'tan break'lere uzanan bir zenginlik içerisinde, özel derlenmis ve mikslenmis bir müzik deneyimi. Elektronik ve akustik öğelerin karşı konulamaz uyumu.

Akıcı ve farklı bir akşam için, perşembe akşamları 21:00-23:00 arasında Locus Solus.

Hazırlayan ve çalan:
Adil Yalçın

Etki oluşturan plak şirketleri:
Ninja Tune, Schema, Eighteenth Street Lounge, Compost, Mo' Wax, Jazzland, Tru Thoughts, Sonar Kollektiv, WARP...

Ve seçilenlerden bazıları:
9 Lazy 9, Amon Tobin, Bebel Gilberto, Boards of Canada, Bonobo, Bugge Wesseltoft, The Cinematic Orchestra, Club des Belugas, De-Phazz, The Dining Rooms, DJ Krush, DJ Shadow, dZihan & Kamien, Fila Brazillia, Fink, Fragment Orchestra, Funki Porcuni, Gotan Project, Kyoto Jazz Massive, Lemongrass, Mo' Horizons, Nicola Conte, Nightmares on Wax, Nostalgia 77, Quantic, Portishead, RJD2, Skalpel, St. Germain, Thievery Corporation, Tosca, Wax Poetic, Zero 7

****

Tanıtım burada sona eriyor. Bu programla beraber yenilikler peşinde olduğumu da biliyorum, bir süre sonra sadece bir mouse ve sadece şarkıları birbirine bağlamak yetmeyecek. Tıpkı gitarıma midi controller aldıktan sonra, artık sequencer ve samplerların yakın ilgi alanıma gireceğini bildiğim gibi.

Tekrardan break'n'chill 'e donmek gerekirse: Uygun olabilecek herkesi, başka hiçbir yerde duyamayacağı sesleri dinlemek ve locus solus'ta dinlenmek ve rahatlamak (chill? türkçesini bilen varsa yorumlara beklerim:) ) üzere beklerim.

Not1: Alt katta çalıyorum.

Not2: Listeyi planlama kısmının ne kadar uzun sürebildiğini bir bilseniz şaşırırsınız, 20000 şarkılık bir arşiv arasından 2 saati derlenmek hiç kolay değil :) ve bu süreçte kendime göre pek çok standartım var, en basitlerinden örnek vermek gerekirse: aynı şarkıyı 2 kere çalmamak, farklı haftalarda bile olsa :)

Hiç yorum yok: